Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xkp/public_html/847.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/xkp/public_html/847.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Co to jest toplayer? | Pomysły na promocję w internecie

Oglądając określoną witrynę internetową (która nas interesuje), można zauważyć, że bardzo często w różnych miejscach pojawiają się ruchome reklamy na przezroczystej warstwie (jest tu ważna jednak nie tylko grafika, ale też efekt dźwiękowy) – „spadają” na czytany przez nas tekst (trzeba je wtedy wyłączyć, jednak często bywa tak, że „krzyżyk” wyłączający stronę jest zbyt mały, w związku z czym mimowolnie wchodzimy na reklamowaną stronę www). Tego rodzaju reklamy to toplayery, czyli jedne z najpopularniejszych form reklamy w Internecie.

Mimo że toplayery wielu internautów irytują, to są to jedne z najbardziej skutecznych reklam. Dlaczego? Odpowiedź została już zawarta we wcześniejszym akapicie – internauta nie ma szans ich „przegapić”. To „natarczywe” reklamy, których głównym zadaniem jest „rzucanie się w oczy”, szokowanie, czasem „uciekanie” przed znacznikiem myszki. Wszystkie toplayery wywołują w czytelniku danej witryny pewne emocje (nie zawsze pozytywne).

Najczęstszą reakcją na „spadający” toplayer jest irytacja i próba jego wyłączenia. Prawdą jest jednak, że czasem trudne jest wyłączyć tę reklamę. Kiedy przypadkiem zamiast wyłączyć toplayera, wchodzimy na promowaną przez niego witrynę, może okazać się, że jest to strona, która nas zainteresuje (natomiast w inny sposób z pewnością byśmy do niej nie dotarli).

Toplayer to reklama dość agresywna i irytująca, jednak skuteczna. Może osiągać dowolne rozmiary i wyświetlać się w określonym miejscu strony. Daje niesamowicie bogate możliwości kreacyjne. Toplayerem może być flash, animacja, krótki tekst, obrazek, zdjęcie, a wszystko to np. z podkładem muzycznym. Tego typu reklamy świetnie sprawdzają się w kampaniach brandingowych.

Warto zaznaczyć, że podstawową jednostką rozliczeniową toplayera jest minimum 1 000 odsłon dziennie. Z pewnością ta reklama się opłaca!